13/5/07

En plena campanya!

Ja som en plena campanya! Estem sortint al carrer, parlant amb la gent, explicant tota la feina que hem fet en aquests quatre anys, i també les nostres propostes de futur.
I les vibracions són molt positives. Estem molt satisfets de la resposta que trobem, de veure que molta gent coneix la nostra feina i ens anima. També que molta gent comparteix la necessitat que hi hagi un canvi de govern a la ciutat.
Ahir vam fer el sopar de campanya i va ser una nit molt especial. Amb tota la gent que m’acompanya a la candidatura i tot d’amics i amigues que van venir a donar-nos suport.
Bon ambient, somriures, il·lusions... Vaig presentar la candidatura, que està formada per gent que coneix molt la ciutat, que prové d’entitats, moviments culturals, juvenils... Gent que sap molt bé el que vol per Sabadell. Gent que ha contribuït a definir un projecte de futur. N’estic molt content!

2 comentarios:

Manel Aljama dijo...

Hola
Potser no és l'apartat que toca però és el que trobat. Sóc un ciutadà que ara ha d'utilitzar l'autobús. Quina proposta en té per l'autobús. Fa 25 anys era molt bó: cooperativa, novetat, etc etc. Avui només és pel lluiment de l'equip populista:

- Els festius passen gairebé tots alhora i pels mateixos llocs!
- No pots tornar de la Faràndula un divendres a la nit en autobús quan l'espectacle acaba a les 11:50!
- Aquesta ciutat SEMPRE ha tingut acadèmies, gimnasos, etc i quan surts JA HA PASSAT L'ULTIM AUTOBUS
- Es fan carrers peatonals a tort i dret i quan la Festa Bujor s'ocupen carrers no peatonals fent que els autobusus es torning bojos.
- Massa autobusus per la Rambla, cap autobús va NORD - SUD passant pel Taulí
- Linia 4 descoordina amb FGC en Sabadell Estació: passa quasi sempre abans que el tren arribi i fa demorar la gent 20 minuts.
- De les noves línies ja ni parlar-ne, són només per la galeria.

Gràcies per la seva atenció
Manel Aljama

Minotaure dijo...

Primer de tot dir que sóc soci de l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) i no estic a les llistes ni sóc militant de l'Entesa per Sabadell.
És evident que el servei d'autobusos té moltes deficiències tot i les millores realitzades en els darrers anys (bàsicament canvi de mercasines, informació en temps real d'espera en algunes parades i creació d'algunes línies noves tot i que amb freqüències molt minses en alguns casos). L'actual govern dels germans Bustos no és creu de veritat que Sabadell pot aconseguir una mobilitat sostenible i segura i només han fet política de fum i imatge.

A part de totes les deficiències que has dit, aquí apunto unes quantes dades que demostren que Sabadell té una xarxa de transport públic urbà del tot insuficient i que per culpa d'això més del 50 % de desplaçament interns es fan amb vehicle privat motoritzat amb els problemes mediambientals i de salut que això comporta (i les dades dels desplaçaments interurbans encara són pitjors).
1- La velocitat comercial de la xarxa d'autobusos és de menys de 13 km/h però el més greu és que en hores i puntes i en el tronc central, on hi passen la majoria de línies (Rambla, Passeig i Via Massagué), és d'uns ridículs 5 km/h (quasi la mateixa velocitat comercial que un vianant, que és aproximadament de 4 km/h). Aquest govern del PSC no ha fet absolutament res per millorar la velocitat comercial de l'autobús, sinó el contrari, ja que a la Rda. Zamenhof ha suprimit una part del carril bus existent (que ha més a més és on hi ha una parada de bus interurbà) per poder habilitar una filera d'aparcament per els clients de l'OpenCor, que tot i amb això encara aparquen en doble fila obstruint el pas per un carril de circulació amb la total complicitat de la Policia Municipal (han passat patrulles per davant i no han dit res ni han posat multes, els he trucat i al dir que era davant de l'OpenCor ja es veia que ni tan sols enviarien una patrulla).
2 – Des de l'1 de gener d'aquest any i segons una normativa estatal tots els autobusos haurien de ser accessibles per a persones amb mobilitat reduïda (tal com ho estan els de Barcelona) però resulta que a Sabadell encara circulen 15 autobusos d'un total de 64 que no estan adaptats per a minusvàlids. I el més greu del cas és que l'Ajuntament tot i portar un endarreriment clar en aquest aspecte encara té la cara d'anunciar pocs dies abans de les eleccions que ha final d'any estaran tots adaptats. És a dir que estaran adaptats els busos un any més tard del que marca la normativa i el Paco Bustos encara ho vol fer passar com un mèrit.
3 – La ciutat li falten com a mínim 37 autobusos per tenir la mateixa ràtio per habitant que Barcelona ( i això que a Barcelona a part de bus té Metro i Tramvia !!!).
4- Sabadell no té transport públic urbà nocturn i l'interurbà és millorable. Mentre a Barcelona tenen un autobús cada 20 minuts a totes les línies durant totes les nits de tots els dies de l'any (més servei de metro les nits de dissabte) aquí a Sabadell més enllà de les 11 de la nit ja no podem moure'ns amb transport públic. Fins i tot Terrassa en passa per davant en aquest aspecte ja que fa poques setmanes van inaugurar una línia circular de bus urbà nocturn per les nits de divendres i dissabte que entre altres llocs importants comunica la zona d'oci del Parc Vallès (és lamentable veure la quantitat de cotxes que hi ha a la Zona Hermètica de SBD i a més amb el risc que comporta que molts conductors agafin el vehicle tot i haver begut alcohol).

Un altre exemple que aquest Ajuntament del PSC de Bustos no es creu la mobilitat sostenible és que està a favor de l'anomenat túnel d'Horta per sota Collserola per cotxes. En aquest cas fins i tot contradiu l'alcalde Hereu del propi PSC que va dir una cosa ben clara: si a Barcelona ara ja hi ha una congestió, soroll i una pol·lució per sobre de tots el nivells recomanables i justament el que està fent l'Ajuntament de Barcelona és intentar reduir l'ús del vehicle privat (àrea verda que ha aconseguit reduir el trànsit un 13 % al centre de la ciutat) com ara has d'augmentar la capacitat d'accés en cotxe a BCN? Per cert, Sabadell també és un del municipis que té els nivells de contaminació per sobre del límit recomanat per la UE.

En el tema de la bicicleta Sabadell també s'està quedant totalment enrere respecte altres ciutats catalanes com BCN o la veïna Terrassa. Tot i les propagandístiques setmanes de la mobilitat que s'ha tret de la màniga el germà de l'alcalde fent veure que l'Ajuntament impulsa l'ús de la bici com a mitjà de transport diari la realitat és ben diferent. L'Ajuntament no manté ni fa respectar la xarxa de carrils bici que té la ciutat: es permet l'aparcament de cotxes i motos en el accessos o a sobre dels carrils bici deixant-los sense servei (una altre vegada la Policia Municipal no fa res, potser està preocupada d'enxampar algun menor que enganxa un adhesiu que diu “Estil Bustos? No, Gràcies”). Fins i tot el carril bici de Pi i Margall està obstaculitzat per 2 pals que indiquen l'accés al pàrquing del Padock i les Torres. Com pot ser que l'Ajuntament amb tan anys no hagi fet retirar a una altra ubicació aquests pals?
En canvi Barcelona ha implantat un sistema de lloguer públic de bicicletes (es diu Bicing) que actualment té 750 bicis i 50 punts on agafar o deixar al bici i que arribarà a 100 punts aquest juliol (i 1.500 bicis) amb un èxit espectacular (20.000 abonats, 4.700 utilitzacions diàries amb un mitjana d'ús de cada bicicleta de 6 cops al dia quan fa menys de 2 mesos que es va inaugurar). Terrassa també ha implantat una sistema de bicicletes públiques similar (es diu Ambicia`t) i que de moment té 4 punts (a l'estació de Renfe, a la dels FGC, a la UPC i a l'Ajuntament) i que també ha començat de forma èxitosa. En els primers 15 dies ja té 1.000 persones registrades i en hores punta el punt de recollida de la Renfe comença a tenir problemes d'abastiment).
Per contra Sabadell no només no fa res d'això sinó que a la pàgina web municipal sabadell.cat apartat Mobilitat no surt la bici ni com a mitjà de transport per moure's per Sabadell (i per tan no pots saber la ubicació dels carrils bici, aparcament per bicicletes, etc.).

Finalment, tot i que no sigui militant però sí votant de l'Entesa, et recomano que et llegeixis el programa electoral que pots trobar a la següent adreça:
http://www.entesa.org/eleccions2007/programadegovern.pdf
A les pàgines 13, 14 i 15 és on consten els propostes en matèria de mobilitat.